Bursaray Haberleri

Bursaray projesi hakkında en güncel haberler bu sayfada

CHP'li Gürer: "Raylardaki Güvenlik Akıllı Telefona Emanet!"

Geçtiğimiz temmuz ayında Çorlu’da aşırı yağışların raylarda oluşturduğu tahribat nedeniyle meydana geldiği belirtilen ve 24 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının ardından, TCDD çözümü makinistlere meteorolojiyi izleme görevi vermekte bulmuştu.

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TCDD’nin ilgili birimlere talimat göndererek, baş makinistlerin hava durumunu akıllı telefonların Google Play Store uygulamalarından öğrenmelerini istemelerini ve Whatsapp Grubu’ndan makinistlere ulaştırmaları talimatı vermesini eleştirdi. Gürer, “DDY ne yaptığını bilmez hale düşürüldü. Serbestleştirme ile kurumun yapısal sorunları ayyuka çıktı. Ray var, tren üzerinde gidiyor sananların anlayışı DDY’nı sorunlu kıldı. Kurum eğer insan tasarrufu ile teknolojik yenilikleri izlemeden taşeron, kadrosuz, güvencesiz işçilik ve liyakatsiz bir yaklaşımla sorunları aşmayı düşünüyorsa yanılıyor. Keza şirket alt yapı ve taşımacılık olarak ikiye bölündü. Öncelikle DDY’nın özelleştirme anlayışından vazgeçmesi gerekmektedir. Avrupa’da daha önce denenip sonuç alınamayan uygulamanın ülkemizde dayatılması daha da sorun üretecektir. Bazı kalemlerde tasarruf sorun üretir. Son tren kazası tamamen kurumsal yapının içine düştüğü durumun yansımasıdır. Makasçının “eğitim almadım” demesi kurumun vahim durumunu gösteriyor. TCDD Genel Müdürü, Yüksek Hızlı Tren için hem öncü tren hem de kamera ile izlemeden söz ediyordu. Ne oldu da o izleme gerçekleşmedi? Makinistlere de “metrolojiden hava durumunu izleyin” demek trajikomik bir durum. DDY’nın kurumsal ve yapısal dününe teknolojiyi yenileyerek geri döndürülmelidir. Yoksa bu kafa ile çok sorun yaşarız. Makinistler bizlere ulaşıyor, “7,5 saat yerine 15 saat çalıştırılıyoruz, dinleyemiyoruz” diyorlar. Kadro sorunları var. Memur olmayan memur olmak istiyor, çalışma süreleri ve koşullarından çok mutlu olmadıklarını ifade ediyorlar” dedi.

AKILLI TELEFONLA HAVA DURUMU

CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ”TCDD’de işyeri amirleri ve baş makinistler akıllı telefonların Google Play Store uygulamasından Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün web sitesine girecek. Bu siteden meteoroloji ve hava durumu uygulaması indirilecek ve ‘Uyarılar’ bölümünden makinistlerin görev sınırları içerisindeki hat kesiminden hava durumu takip edilecek diye talimat veriliyor. İnsandan tasarrufla kurum sorunsuz kılınamaz, Atölye ve depo müdürlükleri ile depo şefliklerine gönderilen talimatta ilgili internet sitesinden aşırı yağış durumları takip edilip whatsapp grubundan makinistlere bilgi verilmesi isteniyor ve Makinist personeller bu uyarıları dikkate alarak azami tedbir ve özen gösterecektir” ifadelerini yer veriliyor” dedi.

KURUMSAL KİMLİĞİNE DÖNMELİ

Ömer Fethi Gürer, “TCDD kazalar için kurumsal kimliğine dönüş yapmadan sorunları aşamayacağını ve serbestleşmeden vazgeçmeden sorunların bitmeyeceğini görmelidir. Temmuz ayında 24 yurttaşımızın hayatını kaybettiği, geçtiğimiz aralık ayında da yine 8 vatandaşımızın yaşamını yitirdiği tren kazalarından da anlaşılıyor ki, TCDD ne yazık ki bu kazalardan ders çıkarmamış” dedi.

ÖZELEŞTİRMEDEN VAZGEÇİLMELİ

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TCDD’de değiştirilen kurumsal yapının, kazaları ve olumsuzlukları beraberinde getirdiğine dikkat çekerek, “Kurum, eski kimliğine yeniden kavuşturulmalıdır. Eleman yetersizliği nedeniyle istasyonları kapatılan ve bazı istasyonlarda günün belli saatleri hizmet verir duruma getirilen kurumda ne yazı ki atölyeler kapatılıp, işlevsizleştirilmiştir. Kurumda yeni personel alınmamasıyla personel yapısı düşürülmüştür. Bu yolla gider düşürüleceği sanılması kurum işleyişine olumsuz yansımıştır. Kamusal nitelik taşıyan hizmetlerin önemli ölçüde taşeron ve hizmet alımıyla yapılması sorunları artırmıştır, ana hatların yüzde 20’lik kesiminde yolcu treni çalıştırmaz duruma getirilmesi ayrıca düşündürücüdür. Arazileri ihtiyaçları dikkate alınmadan elden çıkarılmaktadır. İktidar, TCDD’nin yaptıklarını abartılı sunup olan biteni gözlerden uzak kılmaya çalışıyor. Yenileme dışında hala daha ana hatları yüzde doksan tek hatlı vaziyette ulaşım çalışmaktadır. Hızlı tren hatları bakımı dışında bir ilerleme gösterilememiştir. Yıllardır konuşulan Yüksek Hızlı Tren projeleri raflardan inip uygulamaya konamamıştır. Hatta İstanbul-Ankara arasında Yüksek Hızlı Tren hattı dahi tamamlanmadan seferler sürmektedir. İlk başlangıcında yaşanan tren kazası da akıllardadır. İstanbul-Ankara arası 230 km giden trenin, kimi yerde 70 kilometre hızla gitmesi bu konuda dahi ne kadar yetersiz bir öngörü ile yolun hizmete açıldığının göstergesidir. Ayrıca farklı bölgelerde yıllarca işletilen Ekspres Yolcu Treni, Mavi Tren, Raybulüs seferleri bazı hatlarda kaldırılmıştır” dedi.

YÜKSEK MALİYET

CHP milletvekili Ömer Fethi Gürer, yatırım ve projelerde sorunlar ürettiğini, milyarlık projelerin boşa gittiği uygulamalar olduğunu ifade ederek, “16 yıllık AKP iktidarlarının kuralsız, iş bilmez uygulamaları kamuya büyük zarar vermiştir. DDY’nda yaşanan Kamulaştırma sorunları, yatırım projelerinde yapılan kapsamlı değişiklik, maliyet artışlarındaki durumlar her yıl KİT Sayıştay raporlarında da yer almaktadır. Ayrıca kurumla ilgili dava sayılarındaki artışlar kurumu oldukça sorunlu bir hâle taşımıştır. Kurumda iki bine yakın lojmanın boş olması ve bazı bölgelerde yıkılması dahi kurumda yapısal dönüşümün farklı bir göstergesidir. DDY’nda Gar Müdürleri, gişe memurları, kısım şefleri, yol çavuşları, hareket memurları, ambar şefleri çoğu istasyonda artık yok. İşlev ve kimlik olarak adı var ama içi boşaltılan bir kurum durumunda” dedi.

LİMANLAR DA GİTTİ

CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Devlet Demiryolları Meslek Liselerinin sürdürülmesi gerektiğini ve bu yolla kuruma personel yetiştirilmesinin doğru bir uygulama olacağını belirtip, “Buradan Demiryolu Meslek Yüksek Okullarına hatta bir kaç üniversitede mühendislik eğitimine uzanacak bir düzenleme getirilmelidir Kurumun önemli işletim alanları olan Haydarpaşa dışındaki bütün limanlarının özelleştirilmesi kurumun gelirini de ciddi etkilemiştir. Düşündürücü olan şey ise Mersin Limanının Singapur’dan bir kamu kuruluşuna devredilmiş olmasıdır. Singapur, kamuya ait kuruluşu oradan gelip alıp işletiyor, biz neden yapamıyoruz?” diye konuştu.