Büyükşehir Belediyesi’nin şehrin ulaşım sıkıntısını ortadan kaldırmak için planladığı ve hazırlık çalışmaları tamamlanan Bursa Ulaşım Ana Planı (BUAP), kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili birim amirleriyle paylaşıldı. Ocak ayında onay için belediye meclisine gelecek planda trafik ile ilgili tüm risklerin değerlendirildiğini ve çözüm yollarının oluşturulduğunu kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Göreceksiniz. Hizmete alacağımız uygulamalarla birlikte Bursa, ulaşım ve trafik sıkıntılarını bertaraf etmiş olacak” dedi.
Yoğun katılım
BUAP, düzenlenen toplantı ile Bursa’da görev yapan ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcilerine tanıtıldı. Aynı zamanda istişare niteliğini de taşıyan, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın da katıldığı program, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi (Merinos AKKM) Muradiye Salonu’nda gerçekleştirildi.
Sokak sokak planlama
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’nın en önemli ihtiyaçlarının başında ulaşımın geldiğini belirterek, “Ulaşım, günlük hayatımızda yürüdüğümüz yolu, kullandığımız toplu taşıma aracını, otobüs durağını, metro istasyonunu, özel araçları, kavşakları, yolları, meydanları ve otoparkları içeren, daha birçok noktada karşımıza çıkan bir hizmettir. Bu çerçevede şehrimizi sokak sokak planlamaya yönelik kapsamlı bir çalışma oluşturduk” dedi.
Adım adım sonuca
Bir yandan kent genelinde çevre düzeni planı ve nazım imar planı çalışmalarını yürütürken, diğer yandan kentin ulaşım probleminin giderilmesi yönünde oluşturulan master planın revize edilmesine yönelik faaliyetlere ağırlık verdiklerini belirten Başkan Aktaş, “BUAP’ın önümüzdeki 15 yılı kapsayan bir zaman dilimi için yenilenmesine karar verildi ve 2035 yılı hedef alındı. 2018 Mart ayında startı verdik. Projenin danışmanlığını Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gökmen Ergun yürütüyor. 15 Mayıs 2018 tarihinde, STK ve ilgili kurumlara ana plan hakkında sunumlar yapıldı. BUAP teknik ekibi, her hafta bir araya gelerek çalıştaylar organize etti. 2 Eylül 2018 tarihinde ise Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü teknik heyeti ile saha gezisi gerçekleştirildi. 13 Aralık’ta Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden üst düzey görüşler alındı” diye konuştu.
Çevreci, sürdürülebilir çalışma
2035 yılında il genelinde 4 milyon 55 bin, kent merkezinde ise 3 milyon 98 bin kişilik bir nüfus yoğunluğunun beklendiğini kaydeden Başkan Aktaş, “İnsan öncelikli, toplu taşıma odaklı, sürdürülebilir, çevreci ve motorsuz ulaşım öncelikli bir plan hazırladık. Çevresel değerleri içeren, sürdürülebilir nitelikte bir proje. 18 farklı senaryo denemesi ile sonuçlar analiz edilerek karşılaştırıldı. Tüm bu faaliyetlerin ardından, raylı sistemler-toplu taşıma sistemleri-servis taşımacılığı-taksi işletmeleri-transfer merkezleri-yaya düzenlemeleri-bisiklet altyapısı-karayolu sistemi-otopark sistemi ve yük taşımacılığı başlıklı planlama kararları oluşturuldu” şeklinde konuştu.
Ocak’ta onay için mecliste
BUAP’ın ocak ayı meclisine geleceğini ve onaylanarak yürürlüğe alınacağını vurgulayan Başkan Aktaş, “Şehrimizin gerçeklerini doğru analiz ederek, yol haritası belirledik. Bursa’nın trafik sıkıntısını kökten çözecek planı, en ince ayrıntısına kadar kamuoyuna açıklayacağız. Bu çalışma, Bursa’nın daha güzel yarınlara gitmesine dair yapılmış bir çalışma. Yol haritamızı plan doğrultusunda belirleyeceğiz ve adımlarımızı atacağız” ifadelerini kullandı.
Home
16 Bursa
Bursa Ulaşım Ana Planı
bursanın trafik sorunu
DEMİRYOLU
GENEL
KARAYOLU
KENTİÇİ Raylı Sistemler
Lastik Tekerlekli Sistemler
Manşet
Marmara Bölgesi
Raylı Sistemler
toplu taşıma sistemleri
TÜRKİYE
ulaşım
Bursa Ulaşım Ana Planında Son Rötuşlar
Bursa Ulaşım Ana Planında Son Rötuşlar
Tags
# 16 Bursa
# Bursa Ulaşım Ana Planı
# bursanın trafik sorunu
# DEMİRYOLU
# GENEL
# KARAYOLU
# KENTİÇİ Raylı Sistemler
# Lastik Tekerlekli Sistemler
# Manşet
# Marmara Bölgesi
# Raylı Sistemler
# toplu taşıma sistemleri
# TÜRKİYE
# ulaşım
Share This
ulaşım
Etiketler:
16 Bursa,
Bursa Ulaşım Ana Planı,
bursanın trafik sorunu,
DEMİRYOLU,
GENEL,
KARAYOLU,
KENTİÇİ Raylı Sistemler,
Lastik Tekerlekli Sistemler,
Manşet,
Marmara Bölgesi,
Raylı Sistemler,
toplu taşıma sistemleri,
TÜRKİYE,
ulaşım