Ankara’da 13 Aralık’ta saat 06:30 sıralarında hızlı trenin kılavuz trenle kafa kafaya çarpışması sonucu dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 86 kişi de yaralanmıştı.
Kazanın ardından Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’ndan (TCDD) bir yetkili, “Sinyalizasyon sisteminin olmaması, manuel sistemle kontrol edilmesi kazayı getirdi” demişti.
Beş hattan birinde var
RS FM’de Yavuz Oğhan’a konuşan Prof. Karaşahin, iki trenin aynı hatta olmaması gerektiğini, problemin iletişim eksikliğinden ya da ihmalden kaynaklandığını dile getirdi.
Ulaşım uzmanı sözlerini şöyle sürdürdü: “Trafik kontrol merkezi iki trenin aynı hatta olduğunu görüyor. Bir makas tanzimi yapılması gerekiyor ama yapılmadığı anlaşılıyor. Türkiye’deki demir yolları hatlarının yalnızca yüzde 20’sinde sinyalizasyon var. Hatların yüzde 80’inde sinyalizasyon yok.”
Sinyalizasyon sisteminin kurulumunun uzun soluklu bir iş olduğunu aktaran uzman, çalıştırıldığında kazaları kesin olarak önleyeceğine vurgu yaptı.
Prof. Karaşahin, 2004’te Pamukova’da, geçen temmuzda da Çorlu’da yaşanan tren kazalarında bilirkişi olarak görev yapmıştı.
Kaynak : www.diken.com.tr