Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, ihmal iddialarıyla ilgili bürokratları da soruşturmaya dahil etti. Aralarında Gar Müdür Yardımcısının da bulunduğu 3 bürokrat şüpheli sıfatıyla ifade verdi.
Kaza sonrası gözaltına alındıktan sonra tutuklanan harekat memuru Sinan Y. ifadesinde "Hat 1'den gitmesi gereken hızlı tren hat 2'ye geçti. Makasçı hat değişikliğine ilişkin bana bilgi vermedi. 9 Aralık'tan sonra tren sevki tamamen makasçıya bırakıldı" iddiasında bulunmuştu.
Habertürk’ten Fevzi Çakır’ın haberine göre de şüpheliler hakkındaki soruşturma ‘görevi ihmal’ suçundan yürütülüyor. Şüphelilerin akıbeti, kesin bilirkişi raporunun ardından belli olacak.
Öte yandan, Savcılığın soruşturma kapsamında TCDD Genel Müdürlüğü’ne önemli bir yazı gönderdiği öğrenildi. Söz konusu yazıda, hem kaza hem de tren hattının işleyişine dair önemli sorular yer aldığı öğrenildi. Bu sorulardan bazıları şöyle;
- 09 Aralık 2018 tarihinde uygulanmaya başlanan YHT'lerin kabul ve sevk işlemlerine yönelik emir (insiyatifi makasçıya bırakan emir) hangi mevzuat çerçevesinde gerçekleştirildi?
Kazanın meydana geldiği hatta sinyalizasyon sistemi bulunuyor muydu? Trenlerle iletişim nasıl sağlanıyordu?
-Makinistlerin hangi hattı kullanması gerekiyordu? Bu konuda bilgileri var mıydı? Bilgilendirilmeleri gerekiyor muydu?
-Nöbetlerde kaç makasçı (tren teşkil memuru) görev yapıyordu?